Paulas insamling

Paula fick 2015 ALS, samma sjukdom som hennes far dog i några år tidigare. Forskningen kring familjär ALS ligger oss varmt om hjärtat. Uppdaterat: Fredagen den 16/6 2017 somnade Paula in. Älskad, saknad.

Den 4 juli 2017 nådde insamlingen sitt första mål - 100.000 kr. Paula själv har redan slutat sina dagar på jorden, men jag hoppas att insamlingen kan få fortsätta så att man skall hitta en bot mot ALS, så att man skall kunna undvika att fler drabbas av samma förfärliga sjukdom. Kyrkomusikern och pianisten Paula, född 1964, fick år 2015 ALS, samma sjukdom som hennes far dog i några år tidigare. Forskningen kring familjär ALS ligger oss varmt om hjärtat. Förhoppningsvis skall forskarna i Umeå kunna spinna vidare på möjligheten att knäcka vad det är som gör att sjukdomen bryter ut och hur man kan förhindra att fler personer skall drabbas av denna genetiskt betingade variant. Med din gåva hjälper du konkret till att ge forskningen en hjälpande hand och ger oss i Paulas familj ett moraliskt stöd. /Patrik Sassersson

Sasserssons hemsida

Gåvor